پاورپوینت درباره 20 گام عملياتي در مديريت بحران سازمان هاي بزرگ و پيچيده

پاورپوینت درباره 20 گام عملياتي در مديريت بحران سازمان هاي بزرگ و پيچيده

پاورپوینت درباره 20 گام عملياتي در مديريت بحران سازمان هاي بزرگ و پيچيده

 

 

 

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 32 اسلاید

قسمتی از متن .ppt :

20 گام عملياتي در مديريت بحران سازمان هاي بزرگ و پيچيده

گام اول: تعريف بحران:

بحراني در حقيقت واقعه اي ناخوشايند و غير قابل انتظار است.
- سازمان هاي بزرگ به دو شكل بااين واقعه مواجه مي شوند.
1- بحران فيزيكي
2- بحران روابط كاري و نيروي انساني
در تعريف جامع بحران هر نوع واقع ناخوشايند فيزيكي و انساني در بر مي گيرد.

گام دوم : ضرورتهاي شناخت بحراني

اگر واقعا رهبران سازمان ها به همراه مديران ارشد و مياني بخواهند بحران رادر يك سازمان حل نمايند نياز به ريشه يابي بحران دارند.
ريشه هاي بحران( فيزيكي و روابط كاري و نيروي انساني) عبارتنداز:
بحران عدم اطمينان در سيستم
بحران سوانح و فقدان ايمني
بحران ناآرامي هاي رهبري
بحران اشكالات سيستمي
بحران بودجه و شرايط خاص مادي
بحران اقليمي و قوم مداري 
بحران فقدان ارتباطات سازماني

گام سوم: برنامه ريزي در بحران:  

مهمترين چالش رهبران سازمان هاي بزرگ و پيچيده، نحوه مقابله با بحران است.
بسياري از رهبران فلسفه برخورد با بحران را بيشتر با رويكرد بحران فيزيكي مورد سنجش قرار مي دهند.
بحران هاي فيزيكي داراي شرايط يكسان در تمام سازمان هاي بزرگ و پيچيده است.
اين شرايط شامل تشكيل كميته بحران، بررسي موضوع بحران، تعيين كادر فني در بحران و انسجام نيروها در يك وضعيت خاص بحراني        مي باشد.
بحران فيزيكي بيشتر بر آتش سوزي ، سيل، عدم فروش محصول، تخريب منابع و انبار متمركز است.
اما بحران در روابط انساني- سازماني با شاخصه هاي فيزيكي كاملا متفاوت است.
بحران روابط انساني- سازماني نياز به ابزار برنامه ريزي شده مانند: 
شناخت بحران
شناخت زير شاخه هاي بحران و عوامل تشكيل دهنده بحران
عارم تصميم گيري سريع در حل بحران
تشكيل كميته باورBelieve committee
شناخت عوامل تشكيل دهنده
تعيين عوامل تصميم گيري در بحران( مقطعي- خطي- آرمان ساز)
اجراي عوامل تصميم گيري
تعيين حلقه باور در كميته جهت اجراي عوامل و كنترل نظارت

فهرست مطالب و اسلایدها:

گام اول: تعريف بحران

گام دوم : ضرورتهاي شناخت بحراني

گام سوم: برنامه ريزي در بحران

گام چهارم: عوامل  كميته باور

گام پنجم: عوامل موثر در تصميم گيري حل بحران (مقطعي- خطي- آرمان ساز)

تصميم گيري خطي

تصميم گيري آرمان ساز

 گام ششم: بحران فرصت ساز است

گام هفتم: بحران استوار ساز نمي تواند چاره گشا باشد

گام هشتم: كانون بحران

گام نهم: هزينه بحران

گام دهم: تعيين بخش درگير در بحران

گام يازدهم: پردازش استراتژيك

گام دوازدهم: زمان بندي دقيق

گام سيزدهم: ارتباطات سازماني

گام چهاردهم:‌شايعات عامل اساسي فرهنگ بحران

گام پانزدهم: توجه به جزئيات و مسئوليت پذيري

گام شانزدهم: رهبري

گام هفدهم: آموزش

گام هيجدهم: با وقايع روبرو شويد

گام نوزدهم: بحران همسان

گام بيستم: مشاوران عالي


خرید آنلاین